Maatregelen Fluvius

Niet-dringende interventies uitgesteld, geen meteropnemers op pad, beperkt aantal klantenkantoren

Na overleg met de andere Belgische netbeheerders ORES, Resa en Sibelga heeft Fluvius beslist om verdere beperkende maatregelen te treffen ter bestrijding van de verdere verspreiding van het coronavirus. Deze maatregelen hebben impact op onze dienstverlening en gaan in vanaf 17 maart t.e.m. 3 april. Ze gelden voor al onze disciplines: elektriciteit, aardgas, riolering, telecom en warmte.

Fluvius schort niet-dringende technische werken met klantencontacten op

Alle niet-dringende interventies worden voorlopig stilgelegd. Het gaat onder meer om gewone aansluitingen, het ombouwprogramma van de digitale meter en investeringswerken. Bij die investeringswerken zorgen we er wel voor dat we de werven veilig achterlaten. Onze diensten brengen de klanten waarbij de afspraken niet doorgaan op de hoogte. 

Dringende interventies (storingen, dringende indienstnamen en dringende aan- en afkoppelingen) blijven wel doorgaan. Fluvius laat klanten die problemen ervaren met nutsvoorzieningen nooit in de steek. We vragen onze klanten wel op voorhand om een gsm-nummer zodat onze technicus hem of haar kan vragen om de ruimte waar gewerkt moet worden vrij te maken, zonder zelf in de buurt te komen. Als de klant toch aanwezig moet blijven, vragen we steeds om anderhalve meter afstand te houden. 

Geen meteropnemers op pad

Onze meteropnemers gaan voorlopig niet meer op ronde. De klanten waar ze de komende weken langs zouden moeten gaan, ontvangen een brief waarbij ze zelf hun meterstanden moeten doorgeven via de website of onze infolijn.

Nog dertien klantenkantoren open, alleen voor dringende zaken en enkel op afspraak

We passen onze dienstverlening in de klantenkantoren verder aan. Van de 30 kantoren blijven er nog dertien open. Het gaat om de kantoren in Aalst, Antwerpen (Hoboken en Deurne), Brugge, Genk, Gent, Ieper, Turnhout, Kortrijk, Hasselt, Leuven, Mechelen en Sint-Niklaas. In de 13 kantoren kunnen onze klanten alleen voor dringende problemen terecht (bv. problemen met budgetmeters of oplaadkaarten). Ze kunnen telefonisch een afspraak maken om langs te komen.

Extra interne maatregelen

Fluvius nam eerder al interne maatregelen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. We zetten maximaal in op telewerken, alle niet-noodzakelijke verplaatsingen werden geannuleerd en er zijn geen fysieke vergaderingen toegelaten. Onze bedrijfsrestaurants zijn gesloten. Al onze medewerkers werd gevraagd de hygiënische regels te respecteren en zich aan het social distancing-principe te houden.

We danken onze klanten voor hun medewerking en begrip.