Hoe kan u zich kandidaat stellen?

U kan zich via deze site online kandidaat stellen. Indien u met twee personen inschrijft, doet u dit samen in één aanvraag.

Voor de kandidaatstelling dient u over een attest van de registratie te beschikken waaruit blijkt dat u geen eigenaar bent in volle eigendom en voor de volle 100% van een woning of een bouwgrond. Dit attest is een verplichte bijlage en dient u te uploaden bij uw inschrijving.

Een attest van niet eigendom kan u online opvragen via

https://financien.belgium.be/nl/particulieren/woning/attest-niet-eigendom#q2

Indien u wel eigendom heeft, kan u een eigendomsattest aanvragen bij het registratiekantoor Tongeren 2, Verbindingsstraat 26 te 3700 Tongeren – tel 0257 81170 – rzsj.tongeren2@minfin.fed.be. U kan dit attest via email opvragen en vermelden dat u het attest nodig heeft voor deze procedure. Uit het attest moeten we kunnen afleiden dat u voldoet aan artikel 3 van het toewijzingsreglement. Er moet dus opstaan dat het attest geldt voor het grondgebied “België”.

Het attest mag maximaal 3 maanden oud zijn op het moment van inschrijving. Indien u met twee personen inschrijft, dient u voor elke persoon zo’n attest aan te vragen.

Indien u zich kandidaat stelt terwijl u een compromis hebt gesloten voor de verkoop van uw huidige woning of bouwgrond, dient u het ondertekend en gedateerd compromis te uploaden bij uw inschrijving.

Bij inschrijving wordt u vervolgens gevraagd om minstens 1 voorkeur op te geven van de kavels die u het liefst wenst aan te kopen. Deze voorkeur is louter indicatief. U kan bij de effectieve toewijzing van de kavel nog een andere keuze maken.